מרפסת תלויה מעלה את ערך הנכס

מרפסת תלויה מחיר ועלויות

המחיר של מרפסת משתנה לפי מספר מרכיבים הקובעים את העלות הכוללות של הפרויקט.

  1. חומר גלם – עלויות הפלדה בדיוק כמו השווי של זהב או דולר נמצאים בתנודות כל הזמן. כיוון שזהו החומר גלם הכמעט עיקרי של הפרויקט יש לו חשיבות בקביעת המחיר.
  2. התאמת הקונסטרוקציה לבניין – בהרבה מקרים התהליך יהיה פשוט אך לפעמים יהיה צורך בפתרונות מותאמים כדי לבצע התקנת מרפסת. במידה ובמקום המיועד למרפסת נמצא קו ניקוז, ביוב או כל דבר אחר הדורש התייחסות מיוחדת גם כן ישפיע על סך העלויות.
  3. סוג המעקה (גידור) – לרוב המעקה יהיה ממתכת מגולוונת התואמת את המרפסת עצמה. למרות שמשיקולי נראות הרבה לקוחות מעוניינים לשים מעקות זכוכית שקופות. גם נתון זה ישפיע על סך המחיר.
  4. חלונות ואלומיניום – כאשר יוצרים פתח לצאת אל המרפסת, בדרך כלל שוברים קיר עם חלון קיים. לאחר יצירת המפתח הדרוש אל המרפסת יהיה צורך בחלונות חדשים או לפחות התאמה לחלונות הקיימים כדי שיתאימו לשינויים החדשים בקיר.
  5. רצפת דק טבעי? סינטטי? ריצוף תואם לבית? גם לבחירה הזאת יש השפעה על העלות הכוללת של הפרויקט.
  6. יש דברים שכדאי לתכנן עם קבלן הביצוע לפני ההתקנה כדי להימנע משינויים מיותרים לאחר שהמרפסת כבר ממוקמת. כמה שקעי חשמל אנחנו מעוניינים שיהיו במרפסת? איזו תאורה? יהיה ברז מים או גז?

הוזלת מחיר מרפסת

אלו הן הנקודות העיקריות שיקבעו את המחיר הסופי של המרפסת. מרפסת תלויה במידה של 12 מטר תעלה בממוצע בין 50-110 אלף ₪ – תלוי בדרישות הפרויקט. מרפסת בקומה גבוהה מאוד הזקוקה למנוף הרמה מיוחד תעלה בין 60,000 – 120,000 ₪. גם כאן תלוי בדרישות הפרויקט. נושא חשוב שמשפיע רבות על עלויות המרפסת הוא עלות הפלדה. בתקופות בהן הפלדה מתייקרת, עלות המרפסת תעלה בהתאם. זו אחת הסיבות שלפעמים אנו שומעים על מישהו שבנה מרפסת תלויה בכמה עשרות אלפים בודדים. קיים סיכוי גבוה מאוד שזה קרה בתקופה בה עלות הפלדה הייתה זולה מאוד.

כמובן במידה ומספר דיירים רוצים מרפסת באותו הבניין. העלות לכל דייר פוחתת. גם בנושא הרישוי אגב. את הרישוי ניתן להוציא מספר דייקים באופן משותף ובכך לחסוך סכום נאה גם בהפקת האישור וגם בהתקנת המרפסת.

במקרים בהם הלקוח בוחר להחליף את פתח היציאה למרפסת ולהתקין תריס חשמלי לדוגמה, או לבנות תשתית גז למנגל. יהיו עלויות נוספות כמובן לעלות.

אם אתם קצת "שיפוצניקים" בעצמכם תוכלו להרוויח כמה אלפי שקלים. לחסוך עבודות משלימות ולבצע אותן בעצמכן. קודם כל התקנת הדק (במידה ולא בחרתם בריצוף) תוכלו באופן עצמאי להרכיב את העצים או להביא מכר היודע את העבודה.

גם בנושא השיפוץ עצמו תוכלו לחסוך כמה אלפים ולעשות את עבודות הגימור בעצמכם. סתימת חורים, תיקוני שפכטל, וצביעה מחדש של אזורים שונים במרפסת בפתח היציאה מהבית.

תוכלו אפילו לשבור את הקיר בעצמכם (פתח הכניסה אל המרפסת) ובכך להוזיל את העלויות הכוללות של הפרויקט. רק חשוב לזכור שיש דברים שעדיף להשאיר לבעל מקצוע. גם מבחינת האחריות וגם מבחינת הניסיון.

בהרבה מקרים שמחליטים לעשות פעולות לבד, קיים סיכון להרס של דברים, כמו שבירת מרצפות, פגיעה בתשתיות חשמל, מים או גז שעלולים להיות מסכנים והתיקון שלהם יוסיף עלויות מיותרות להקמת המרפסת.

שיתוף:

עיצוב בתים
אדריכלות

עיצוב בתים

אין נוסחה אחת שתתאים לכל חללי הבית ולכל הבתים, אך בכל זאת, עשינו מאמצים כדי

המשך קריאה »
אדריכלות ועיצוב פנים בישראל
אדריכלות

אדריכלות ועיצוב פנים

אדריכלות הינה האמנות שמאחורי הבניינים והמבנים המקיפים אותנו. אדריכלים מתעסקים בשרטוט מבנים בצורה מדויקת למשתמש,

המשך קריאה »
בניית ממ"ד
תוספות בניה

בניית ממדים

הממ"ד הינו חלק בלתי נפרד מהחיים במציאות הישראלית המורכבת. הוא מספק לנו ביטחון פיזי ושקט

המשך קריאה »